مقالات

هزینه ی نصب گیربکس اتوماتیک

هزینه ی نصب گیربکس اتوماتیک

هزینه نصب گیربکس اتوماتیک بر روی خودروهای مختلف با یکدیگر متفاوت است. اگر می خواهید گیربکس اتومات را بر روی خودرو خود نصب کنید، حداقل باید 7 میلیون تومان پرداخت نمایید. هزینه پرداختی شما صرف خرید گیربکس اتومات، نصب تجهیزات، تغییر روغن گیربکس و … می شود. مبلغی هم مربوط به دستمزد تعمیرکار است.

برخی از تعمیرکاران، گیربکس دنده ای شما را به عنوان قسمتی از دستمزد خود قبول می کنند. البته این مسئله به تعمیرکار بستگی دارد. باید توجه داشته باشید که در زمان نصب گیربکس اتوماتیک لازم است تا یکسری تغییرات اساسی در خودرو ایجاد شود. این تغییرات شامل گیربکس ماشین، دسته دنده، روغن گیربکس، سیم های سلکتور، پدال ها و سیستم لوله کشی رادیاتور می شوند.

هزینه ی نصب گیربکس اتوماتیک

علل تغییر جعبه دنده و گیربکس خودرو

بعضی از افراد به دلیل نقص عضو یا مشکلات جسمی تمایل دارند تا از خودروهای اتومات استفاده کنند. دسته ای از آنها هم به دلیل راحتی رانندگی با خودروهای اتومات و گروهی به خاطر علاقه به این خودروها اقدام به نصب گیربکس اتوماتیک می کنند. ضمن اینکه این اتومبیل ها برای افرادی که ساعات طولانی رانندگی می کنند، مناسب تر هستند.

مزایای نصب گیربکس اتوماتیک

امروزه بسیاری از شرکت های خودروسازی در دنیا به سمت طراحی و ساخت خودروهای اتوماتیک می روند. مزایای زیاد این خودروها برای فروشندگان و خریداران باعث تمایل این شرکت ها به سمت تولید خودروهای اتومات شده است.

1- کاهش مصرف سوخت :

در خودروهای اتومات یک سیستم کامپیوتری وجود دارد که مدیریت سرعت و تعویض دنده ها را بر عهده دارد. عملکرد صحیح و حساب شده این سنسور در طولانی مدت باعث کاهش مصرف سوخت خودرو می شود.

2- کاهش استهلاک خودرو :

برخی از افراد بر روی خودروهای خود، گیربکس اتوماتیک نصب می کنند. این کار موجب کاهش میزان خرابی و استهلاک خودرو می شود. ضمن اینکه به افزایش عمر خودرو کمک می کند. عملکرد دنده ها در خودروهای اتومات به وسیله سنسور کامپیوتری کنترل می شود. به همین علت درگیری اجزای ماشین به طور صحیح اتفاق می افتد. این امر موجب می شود تا عمر ماشین افزایش یابد.

3- راحتی راننده :

رانندگی با خودروهای اتومات راحت تر از سایر خودروها است. به همین علت رانندگان این خودروها با تنش محیطی کمتری مواجه می شوند.

4- کم شدن تصادفات و افزایش تمرکز راننده :

یکی از مهم ترین دلایل شرکت های خودروسازی برای افزایش تولید خودروهای اتومات، کم شدن تصادفات و افزایش تمرکز رانندگان می باشد. ایمنی خودروهای اتومات نسبت به سایر خودروها بیشتر است. با توجه به اینکه کنترل خودرو و تعویض دنده در اتومبیل های دنده اتومات بر عهده سیستم کامپیوتری می باشد، تمرکز راننده بیشتر می شود و احتمال بروز تصادف کاهش می یابد.

هزینه ی نصب گیربکس اتوماتیک

سخن پایانی

بسیاری از مردم تفاوت بین تبدیل گیربکس دستی به اتومات و نصب گیربکس اتوماتیک را نمی دانند. آنها تصور می کنند که تبدیل گیربکس اتومات باعث می شود تا خودرو آنها مانند خودروهای اتومات کارخانه کار کند. در حالی که این یک تصور اشتباه است.

بسیاری از تعمیرکاران، عمل تبدیل را انجام نمی دهند. اگر قصد دارید تا گیربکس اتوماتیک بر روی اتومبیل خود نصب کنید، اطلاعات کافی را در این زمینه به دست آورید. به نتیجه کار فکر کنید و از تجربه متخصصین این حوزه استفاده نمایید. در نهایت با سنجش تمام جوانب این کار، تصمیم خود را بگیرید. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک را مطالعه کنید.

بازگشت بە لیست

1 فکر در مورد “ هزینه ی نصب گیربکس اتوماتیک

  1. محمد گریوانی گفت:

    سلام خسته نباشید، هزینه اتوماتیک کردن گیربکس خودروی لیفان 620 چقدر هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − ده =