تعمیر گیربکس هیوندا به همراه روش تعمیر گیربکس هیوندا و هزینه تعمیر گیربکس هیوندا

تعمیر گیربکس هیوندا موجب می شود تا قطعات مختلف گیربکس، عملکرد بهتری داشته باشند. همان طور که می دانید گیربکس یک بخش حیاتی از هر خودرویی است و قدرت موتور را به چرخ ها انتقال می دهد. سلامت گیربکس می تواند سلامت خودروی هیوندا را تضمین کند. یعنی اگر گیربکس آسیب ببیند یا در کار قسمتی از آن اختلال ایجاد شود، عملکرد کلی خودروی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. در برخی مواقع حتی موجب توقف خودرو می شود. بعضی علائم نشان می دهند که گیربکس هیوندای شما دچار اختلال شده است. از جمله این علائم می توان به شنیدن صداهای غیر عادی (وزوز، صدای ناله، زوزه و ...)، لغزش چرخ دنده ها، استشمام بوی سوختگی، تعویض سخت دنده و نشت روغن گیربکس اشاره کرد. در صورت مواجه شدن با هریک از این علائم، حتما به تعمیرگاه مراجعه کنید.

تعمیرگاه گیربکس هیوندا

تعمیرگاه گیربکس هیوندا می تواند کلیه مشکلات مربوط به گیربکس خودروهای این برند را شناسایی و برطرف نماید. در حال حاضر مدل های مختلفی از محصولات هیوندا در بازار به فروش می رسند. از جمله این مدل ها می توان به هیوندا آوانته، سوناتا، آزرا، جنسیس، سانتافه، ورنا، توسان و … اشاره کرد. شرکت هیوندا کره جنوبی در سال 1967 تاسیس شد. این شرکت با بهره گیری از افراد متخصص و توانمند، تولید خودروهای با کیفیت و ارائه خدمات منحصر به فرد توانسته در بین بهترین شرکت های خودروسازی جهان قرار بگیرد.

گیربکس هیوندا

یکی از قسمت های مهم هر خودرو، گیربکس است که نقش مهمی در کنترل و تنظیم قدرت خودرو ایفا می کند. در ساخت خودروها از دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک استفاده می کنند. گیربکس مورد استفاده در بیشتر خودروهای هیوندا از نوع اتوماتیک است. ساختار این نوع گیربکس نسبت به گیربکس های دستی پیچیده تر بوده و از حساسیت بالاتری برخوردار می باشد. بنابراین، صاحبان خودروهای هیوندا باید خطاهای گیربکس را جدی گرفته و به سرعت برای تعمیر آنها اقدام نمایند. در صورت رانندگی با گیربکس های معیوب، میزان خرابی گسترش می یابد و سایر قسمت های خودرو نیز دچار مشکل می شوند. به این ترتیب هزینه بیشتری به راننده تحمیل می شود. هر چقدر میزان خرابی بیشتر باشد، مدت زمان تعمیر خودرو طولانی تر می شود.
sonata gearbox 3

مهم ترین دلایل خرابی گیربکس اتوماتیک هیوندا

یکی از مهم ترین مسائلی که در خودروهای اتومات ایجاد می شود، مشکلات مربوط به روغن گیربکس است که عملکرد کلی خودرو را تحت تاثیر قرار می دهد.

5898096 708

استفاده از روغن گیربکس با کیفیت پایین

استفاده از روغن گیربکس درجه 2 راندمان کاری خودروهای مختلف از جمله هیوندا را کاهش می دهد. در صورت استفاده از چنین روغن هایی، خودروی خود را باید بعد از مدت زمان کوتاهی به تعمیرکار بسپارید.
61881825

ناکافی بودن روغن گیربکس

اگر سطح روغن خودرو پایین باشد، عملکرد آن را تحت تاثیر قرار می دهد و به مرور زمان به گیربکس آسیب وارد می کند. بنابراین، باید به اندازه کافی روغن درون محفظه آن ریخته شود.
279

رانندگی بد صاحبان خودرو

یکی از دلایل مهم خرابی گیربکس اتوماتیک عملکرد نادرست رانندگان آنها می باشد. رانندگی نادرست در سربالایی و سرازیری ها می تواند آثار منفی بر عملکرد گیربکس بگذارد.

مهم ترین دلایل خرابی گیربکس اتوماتیک هیوندا

یکی از مهم ترین مسائلی که در خودروهای اتومات ایجاد می شود، مشکلات مربوط به روغن گیربکس است که عملکرد کلی خودرو را تحت تاثیر قرار می دهد.

1- تعویض سخت دنده : نارسایی سیستم کنترل در تعدیل کلاچ قفل شده مبدل گشتاور می تواند باعث بروز این مشکل شود.

2- توقف موتور در سرعت پایین : از کار افتادن کلاچ مبدل گشتاور در سرعت های پایین موجب این امر می شود. به این ترتیب موتور و گیربکس به صورت دائمی در هم قفل شده و مانع از چرخش دیفرانسیل موتور و گیربکس می شود. نتیجه این پروسه، توقف موتور است.

3- تاخیر بین انتخاب چرخ دنده و زمان آغاز حرکت خودرو : عواملی مانند لیز خوردن کلاچ، سطح کم مایعات، خرابی پمپ فشار و … این حالت را به وجود می آورند.

4- گرمای زیاد گیربگس : در مواقعی که سطح مایع گیربکس بیش از حد زیاد یا کم باشد این اتفاق رخ می دهد. البته ممکن است در زمان حمل بار زیاد (بیش از ظرفیت بکسل گیربکس) نیز این حالت ایجاد شود.

5- ایجاد صداهای غیر عادی : این صداها ناشی از یاتاقان های فرسوده و اجزای چرخان گیربکس هستند و به صورت صدای غر زدن، غرش در هنگام حرکت خودرو شنیده می شوند.

6- انتخاب همزمان دو دنده : زمانی که دو یا چند مدار هیدرولیک تحت فشار قرار می گیرند، این حالت اتفاق می افتد. اگر شیر برقی یک شیفتی با باز شدن دیگری از کار نیفتد و یا یک یا چند قرقره سوپاپ در بدنه شیر به هم بچسبند این مشکل ایجاد می شود. در چنین حالتی، امکان انتخاب کامل یک چرخ دنده پیش از چرخ دنده دیگر وجود ندارد.

7- انتخاب نادرست دنده : این مشکل به دلایل مختلفی مانند کم بودن مایعات، اختلالات الکتریکی در سیستم کنترل الکترونیکی انتقال، چسبیدن یا نقص برقی در شیرها ایجاد می شود.

8- تقه زدن گیربکس اتوماتیک : از دلایل بروز این مشکل می توان به ایرادات برقی، مناسب نبودن فشار روغن، خرابی یا پارگی دسته موتورهای گیربکس و … اشاره کرد.

9- زوزه کشیدن گیربکس : صدای ناشی از فشار روغن و خرابی دنده ها، مجموعه دنده های سیاره ای و دنده های دیفرانسیل می تواند باعث این مشکل شود.

10- گاز هرز خوردن : کمبود روغن، نرسیدن روغن کافی به پشت کاسه کلاچ ها، فرسایش و استهلاک صفحه کلاچ از جمله مواردی هستند که موجب گاز هرز خوردن خودرو می شوند.

تعمیر گیربکس اتوماتیک هیوندا

یکی از مهم ترین نکات در زمان تعمیر گیربکس اتوماتیک، شناخت نوع آن است. گیربکس های اتوماتیک شرکت هیوندا از یک مبدل گشتاور اتوماتیک تشکیل شده اند. این شرکت در برخی محصولات خود از گیربکس دو کلاچه ای استفاده می کند که به صورت دستی و اتوماتیک عمل می کند. در این حالت، برای تعویض دنده از کلاچ های دوتایی استفاده می شود. البته شرکت هیوندا در محصولات جدید خود از گیربکس های 6 و 8 سرعته استفاده کرده است.

خرید و تعویض گیربکس هیوندا

زمانی که آسیب شدیدی به گیربکس خودرو وارد می شود و امکان تعمیر آن نیست، تعمیرکاران اقدام به تعویض گیربکس می کنند. در مواردی که رانندگان برای خرید گیربکس دچار مشکل می شوند، تعمیرگاه این کار را برای آنها انجام می دهد.

تعمیر گیربکس هیوندای Hyundai gearbox repair

گیربکس هیوندا از نوع اتومات می باشد و به همین علت رانندگی با آن راحت است. برای اینکه همواره از رانندگی با خودروی هیوندای خود لذت ببرید، به سلامت گیربکس اهمیت دهید. روغن گیربکس را به موقع تعویض نمایید و برای انجام سرویس های دوره ای و منظم به تعمیرگاه های معتبر مراجعه کنید. البته نباید از سیستم برقی گیربکس اتومات هم غافل شوید. این سیستم با سایر قسمت های خودرو در ارتباط می باشد و در صورت بروز هر گونه اختلال، عملکرد کل خودرو را تحت تاثیر قرار می دهد.

روش تعمیر گیربکس هیوندا

تعمیرکاران ماهر بعد از بررسی وضعیت گیربکس و مشخص شدن علت ، با استفاده از تجهیزات پیشرفته اقدام به رفع مشکل می کنند. هنگامی که وضعیت قطعه ی آسیب دیده به گونه ای باشد که امکان تعمیر آن وجود داشته باشد، تعمیرکار اقدام به تعمیر گیربکس هیوندا می کند. اما گاهی اوقات که آسیب دیدگی شدید باشد ناچار می شود تا قطعه ی موردنظر را تعویض کند.

نشانه های خرابی گیربکس هیوندا

مشکلات گیربکس اتوماتیک همراه با نشانه هایی بروز می کند. کاهش قدرت خودرو، سخت شدن تعویض دنده ها به علت نشت روغن، احساس بوی سوختگی در خودرو، لغزش گیربکس، روشن شدن چراغ چک موتور، نشت مایع قرمز رنگ در زیر خودرو، شنیدن صدای غیر عادی در زمان خلاصی خودرو می توانند دلیلی بر خرابی گیربکس باشند. رانندگان باید در صورت مشاهده هر یک از این علائم به تعمیرگاه گیربکس هیوندا مراجعه نمایند.

خدمات تعمیرگاه گیربکس هیوندا

این تعمیرگاه، خدمات خود را به صورت تخصصی به مشتریان عزیز ارائه می دهد. از جمله این خدمات می توان به تعمیر گاز هرز خودرو، رفع ایراد تقه زدن در هنگام تعویض دنده ها، تعویض روغن و فیلتر، سرویس پمپ روغن، تست استاتور، ارزیابی قطعات کلاچ و پیستون ها، تست رادیات، تعمیر و سریس توربین و ساعت گیربکس، تعمیر سیستم برقی گیربکس، بررسی وضعیت دیسک ها و … اشاره کرد. تعمیرکاران ماهر و با تجربه قادرند با بررسی گیربکس خودرو و بهره گیری از تجهیزات مختلف، مشکل موردنظر را برطرف نمایند. آنها در ابتدا اقدام به تعمیر قطعات می کنند و در صورتی که نیاز به تعویض قطعات باشد، این کار را انجام می دهند.
1025
1400060315073782323473184

عیب یابی گیربکس هیوندا

یکی از مهم ترین نکات برای تعمیر گیربکس هیوندا، تشخیص صحیح و به موقع مشکل موجود در گیربکس است. این امر نقش مهمی در میزان هزینه و زمان تعمیر دارد. تعمیرکاران تعمیرگاه گیربکس هیوندا افرادی با تجربه و ماهر هستند که می توانند در مدت کوتاهی مشکل را شناسایی و برطرف نمایند. تعمیر گیربکس یک امر تخصصی است و نیاز به مهارت خاصی دارد. بنابراین تعمیر آن را نباید به دست افراد بی تجربه سپرد.

سرویس دوره ای گیربکس اتوماتیک هیوندا

با توجه به اینکه گیربکس یک قطعه حساس و مهم در خودرو به شمار می رود باید به نگهداری از آن توجه ویژه ای نمود. برای اینکه قطعات تشکیل دهنده گیربکس عملکرد خوبی داشته باشند، باید به صورت دوره ای مورد بررسی قرار بگیرند. اگر سرویس دوره ای خودرو به صورت منظم انجام نشود، می تواند خسارات زیادی را به خودرو هیوندا وارد کند.

تعویض روغن گیربکس هیوندا

روغن گیربکس نقش مهمی در روانکاری قطعات آن دارد. اگر سطح روغن کاهش یابد و یا کیفیت آن پایین باشد، حرکت دنده ها به راحتی امکان پذیر نمی شود. در این شرایط، عملکرد گیربکس با مشکل مواجه می شود. یکی از خدمات تعمیرکاران ماهر تعمیرگاه گیربکس هیوندا، تعویض روغن گیربکس است. آنها این کار را با استفاده از پیچ تخلیه و یا ساکشن انجام می دهند.

هزینه تعمیر گیربکس هیوندا

هزینه تعمیر گیربکس هیوندا به فاکتورهای مختلفی مانند نوع گیربکس، علت خرابی، مدل خودرو هیوندا، نو یا دست دوم بودن قطعات، مدت زمان تعمیر یا تعویض، مهارت تعمیرکار و … بستگی دارد. گیربکس یک قطعه ی مهم در ساختار خودرو است که نقش مهمی در انتقال قدرت از موتور به چرخ ها ایفا می کند. در صورتی که آسیب ببیند، عملکرد خودرو را مختل می کند. این قطعه از بخش های مختلفی تشکیل شده است که همکاری و هماهنگی آنها منجر به عملکرد صحیح گیربکس می شود.

sonata gearbox 3

تقه زدن گیربکس اتوماتیک : از دلایل بروز این مشکل می توان به ایرادات برقی، مناسب نیودن فشار روغن، خرابی یا پارگی دسته موتورهای گیربکس و … اشاره کرد.

صدای ناشی از فشار روغن و خرابی دنده ها، مجموعه دنده های سیاره ای و دنده های دیفرانسیل می تواند باعث این مشکل شود.
این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. از جمله این علت ها می توان خرابی دسته موتور، بکسواد کردن صفحه کلاچ و خرابی پلوس را نام برد.

این مشکل با نشانه هایی بروز می کند. کاهش قدرت خودرو، سخت شدن تعویض دنده ها به علت نشت روغن، احساس بوی سوختگی در خودرو، لغزش گیربکس، روشن شدن چراغ چک موتور، نشت مایع قرمز رنگ در زیر خودرو، شنیدن صدای غیر عادی در زمان خلاصی خودرو می توانند دلیلی بر خرابی گیربکس باشند.

فاکتورهای مختلفی مانند نوع گیربکس، علت خرابی، مدل خودرو هیوندا، نو یا دسته دوم بودن قطعات، مدت زمان تعمیر یا تعویض، مهارت تعمیرکار و … بر روی هزینه تعمیر یا تعویض گیربکس هیوندا موثر هستند.