مقالات

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک آفرود

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک آفرود

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک آفرود ، شاید بسیاری از شما با واژه آفرود آشنایی داشته باشید. آفرود (OFF-ROAD) به معنای رانندگی خارج از جاده است که با عنوان بیراهه نوردی هم از آن یاد می کنند. عنصر اصلی در آفرود سواری، طبیعت می باشد. بسیاری از افراد برای آفرود سواری به محیط های مختلفی مانند کویر، ساحل، برفی، رودخانه، صخره و … می روند. در حال حاضر قشر بزرگی از جمعیت ماشین سواران درگیر آفرود سواری هستند.

ویژگی های خودروهای آفرود

در خودروهای آفرود، سیستم دیفرانسیل چهار چرخ متحرک (4WD) وجود دارد. این ویژگی تاثیر زیادی بر فرمان پذیری بهتر این خودروها دارد. گیربکس در این خودروها از نوع دستی یا اتوماتیک می باشد. یک ویژگی دیگر در خودروهای افرود مربوط به شاسی آنها است. بدنه در این خودروها به صورت جداگانه ساخته و سپس بر روی شاسی سوار می شود. پروسه آفرود کردن خودرو، مجموعه ای از توانایی های فنی همراه با دانش و قابلیت های حرفه ای یک راننده را در بر می گیرد.

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک آفرود

گیربکس اتوماتیک خودروهای آفرود

گیربکس های معمولی نمی توانند انتقال قدرت را در این خودروها بر عهده بگیرند. به همین علت در خودروهای آفرود علاوه بر گیربکس اصلی، یک گیربکس کمکی هم طراحی شده است. این کار موجب افزایش گشتاور خروجی می شود. راحتی استفاده از گیربکس اتومات موجب شده تا برخی از افراد در ساختار خودروی آفرود خود از آن استفاده کنند. برخی از افرادی که تجربه رانندگی با خودروهای آفرود را دارند معتقدند که گیربکس اتومات در خودروهای با قدرت و دور موتور بالا، عملکرد خوبی دارد. این گیربکس در محیط های گلی یا کویر که خودرو گیر می کند، همراه با دیفلاک یا ایرلاک بهتر عمل می کند.

تعمیرگاه تخصصی آفرود

در این مرکز کلیه خدمات مربوط به تعمیرات گیربکس و دیفرانسیل، رفع تمامی ایرادات موتوری و مکانیکی، برقی، ECU، ترمیم و تعویض سیم کشی، برقی کردن شیشه ها و آینه ها، تعمیر جلوبندی، زیربندی و سیستم تعلیق، ساخت سپر، نصب و تجهیز لوازم آفرودی، نصب گیربکس اتوماتیک و … به مشتریان عزیز ارائه می شوند.

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک آفرود

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک آفرود

گیربکس در خودرو، رابط میان چرخ ها و موتور می باشد و نقش مهمی در افزایش طول عمر مفید خودرو ایفا می کند. نوع اتوماتیک آن موجب سهولت در رانندگی شده است. با استفاده صحیح از گیربکس اتوماتیک می توانیم مدت طولانی تری از رانندگی با خودروی خود لذت ببریم. در خودروهای آفرود یک گیربکس کمکی هم طراحی شده است. این امر کمک بزرگی به انتقال قدرت می کند.
اگر به هر دلیلی گیربکس اتوماتیک خودرو شما دچار مشکل شد، سریعا به تعمیرگاه مراجعه کنید. تعمیرکاران، با دانش و مهارت خود می توانند ایرادات مربوط به گیربکس اتوماتیک را شناسایی و آنها را برطرف نمایند. در صورت نیاز اقدام به تعویض قطعات گیربکس و جایگزینی آنها با قطعات اصل می کنند. تعمیرکاران می توانند اطلاعات کافی را در مورد نحوه استفاده صحیح از گیربکس اتوماتیک در اختیار شما قرار دهند. با عمل کردن به این توصیه ها می توانید عمر مفید خودروی خود را افزایش دهید.

سخن پایانی

امروزه انواع گیربکس اتوماتیک بر روی خودروها استفاده می شوند. عملکرد خوب گیربکس اتوماتیک نقش مهمی در سلامت خودرو دارد. اگر مشکلی در گیربکس خودرو ایجاد شد، باید سریعا به تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید.

در غیر این صورت، ممکن است خرابی قطعات گیربکس به سایر اجزا هم آسیب وارد کند. در نهایت هزینه های تحمیلی به صاحب خودرو افزایش می یابد. برای اطلاع از وضعیت سلامت خودرو خود به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک آفرود مراجعه کنید.

بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =